layout


u.know.me ? i.know.u :)

My photo
Penang, Malaysia
heyy~ im nurul/izzati/kecik/nuoi , accountancy student ; made in uitm . have high dreams even higher than myself -.-"

Sunday, October 9, 2011

sama maksud cuma ejaan yg berbeza..


salam people...

sedikit luahan hati harinie. Uummm, this word has the same meaning but we might use to mention it differently especially among north people.. org utara jealaa, aku x rase org2 belah selatan ngn timur gna perkataan nie. maybe laaa. heee. normally, people ( hnya org utara , i guess -,- ) akan gne perkataan nie xkira masa.. Contohnya laa, masa marah la, dok brgelak ketawa laa, frust laa, tension laa, tgah makan laa, tgok bola laa and blablabla... hmmm, bole dikatakan perkataan wajib laa, especially among boys ( girls pon ade jgk aihhh, oke fine ! ) . bagi korg laa kn, yg mne paling mnyakitkan hati ??

1) Haram laaaa...!

2) Hare laaa.. !

3) Nak harammmm !


kalo aku, sume aku x suke ! mcm nk taboh (belasah) jea spe yg ckap -,-' sape la agaknye org yg mula2 (sejak zaman dulu kala) yg guna perkataan nie . tahniahh laa, ianya telah berjaya menjadi ikutan.. cehhh.. before this, aku xkesah sgt ponn dgn perkataan nie. tpi tatawu laa knape malam nie aku jadi tacin sgtsgt.. huuhu. kBai.





No comments:

Post a Comment